Reklamation och retur

Ångrat köp

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online.  Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel eller vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits.

För skateboard gäller att om den har sålts som komplett skateboard kan den returneras. Om du däremot har beställt montering av truckar och hjul eller grip tape kan den inte returneras.

I förpackningen finns en  självhäftande etikett som ska användas om du vill ångra ditt köp och returnera varorna via PostNord.

  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackning komplett med samtliga tillbehör och eventuella etiketter.
  • Lägg in ett papper på vilket du skriver ordernummer och orsaken till att du vill returnera.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Sätt etiketten väl synligt på paketet.
  • Lämna till ett ombud för PostNord.

När vi har godkänt returen återbetalar vi vad du har betalat för varan med ett avdrag på 80:- för returfrakten plus eventuell värdeminskning om varan inte kan säljas som ny. Om vi inte har meddelat att vi har tagit emot varan inom tre dagar från att du lämnade paketet till PostNord ber vi dig kontakta oss. För returer från andra länder än Sverige görs avdrag med verklig kostnad. För snowboards som lämnas vid dörren görs också avdrag med verklig kostnad. Ett så stort paket kan inte lämnas till postombud utan du måste beställa hämtning. 
Du kan alltid ombesörja returfrakten själv i stället för att använda vår bifogade fraktsedel. Då görs inget avdrag. Notera att paketet måste adresseras till butiken och inte till ett postombud.

Vi kan inte hantera ett byte av vara, exv storlek, i samband med returen. Du gör i stället en ny beställning.

Du kan också lämna tillbaka varorna i vår butik, Norrlandsgatan 21 i Stockholm.

Reklamation

Om förpackningen är skadad vid leverans ska du anmäla det till PostNord. Skador på varan förorsakade av PostNord ska reklameras hos dem.

Reklamation måste göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.

För retur av reklamerad vara gäller samma instruktion som för ångrat köp med en skillnad. Om vi accepterar reklamationen återbetalas varans pris utan avdrag för returfrakten.

Frågor

Har du frågor om retur eller reklamation innan du returnerar en vara ber vi dig ringa butiken, 08 - 202120, eller maila till oss. Du kan använda formuläret på sidan Kundtjänst.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.

-->